• Eigen receptuur.
  • Nederlands fabrikaat
  • Optimale samenstelling voor sporters en atleten
  • Uit voorraad leverbaar
  • Lorem ipsum

WAAROM WHEY PROTEÏNE EN WAT DOET HET VOOR JE LICHAAM?

Daar gaan we in dit artikel op in maar eerst wat achtergrond info over eiwitten in het algemeen.

Whey proteïne is het meest efficiënte, het meest geliefde en daarom ook het meest gebruikte eiwitsupplement dat er te krijgen is. Om te begrijpen waarom zal je eerst moeten begrijpen wat eiwitten precies doen voor ons lichaam.

Eiwit is een zeer belangrijke voedingsstof – het is essentieel voor onze gezondheid. Naast water is eiwit de meest voorkomende organische stof in het menselijk lichaam. Eiwitten zijn de bouwstoffen waar ons lichaam uit wordt opgebouwd: ons haar, de huid, spieren, bindweefsels enzovoort. Het herstelt, onderhoudt en bouwt onze spieren en bindweefsels. Kort gezegd: zonder eiwit, zouden we niet kunnen functioneren.

Over het algemeen halen we eiwit uit onze voeding. Eiwit kan onder andere (in verschillende hoeveelheden) worden gevonden in vlees, vis, kip, zuivel, peulvruchten, bonen en sommige vruchten en groenten. Dat betekent dat we dagelijks uit verschillende bronnen eiwitten consumeren.

De vraag is echter of we wel voldoende eiwitten binnenkrijgen en of we er op letten waar deze eiwitten vandaan komen.

ACTIEVE LEVENSSTIJL

Als je veel sport, een actieve baan hebt of een levensstijl leidt waarin je het merendeel van de dag fysiek bezig bent, vergroot de eiwitbehoefte van het lichaam. De spieren worden meer belast of zelfs overbelast. Om te herstellen, sterker te worden of te groeien vragen de spieren om meer eiwitten dan wanneer ze in rust stand verkeren. Je eiwitbehoefte wordt dus groter en je zult meer moeten eten om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Ben jij bewust aan het trainen om sneller of sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen of spiermassa te behouden dan moet je daar je eiwitinname op aanpassen. Een gemakkelijke manier om dat te doen is met whey proteïne. Door middel van een eiwitshake, het mengen van whey proteïne door je ontbijt of als lekker tussendoortje zorg je ervoor dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt voor jouw levensstijl en trainingsdoelstellingen.

WAT IS WHEY PROTEÏNE NU PRECIES?

Whey proteïne poeder wordt gemaakt van melk. Aan de basis staat de vloeistof die overblijft bij kaasproductie. Deze vloeistof heet ook wel vloeibare whey. Deze vloeistof wordt gefilterd, verhit en gedroogd totdat er uiteindelijk een mooi poeder overblijft. Veel producenten voegen hier nog andere ingrediënten aan toe wat niet altijd ten goede komt van de eiwitshake of jouw gezondheid maar daar komen we later op terug.

DE VOORDELEN VAN WHEY PROTEÏNE

Waarom specifiek whey proteïne zo populair is onder sporters ligt voornamelijk in het feit dat het eiwitgehalte van whey erg hoog ligt, ongeveer 75% of meer. Daarnaast wordt het erg gemakkelijk door het lichaam opgenomen. Na het nemen van een whey eiwitshake zullen de eerste eiwitten al na ongeveer 20 minuten in de bloedbaan komen. Je spieren zullen snel worden voorzien van de benodigde bouwstoffen. Vooral na een zware training kan het dus erg handig zijn om een whey shake te nemen.

Whey geeft je daarnaast langer een vol gevoel en het helpt je energie en focus te stabiliseren door het uitbalanceren van je bloedsuikerspiegel. Dat betekent meer verzadiging – en een verminderde koolhydraatbehoefte!

Naast dat je je goed voelt en je op je best kunt functioneren, kunnen eiwitten ook helpen bij het afvallen met behoud van spierweefsel. Want hoe meer spiermassa je lichaam heeft, hoe efficiënter het wordt bij het verbranden van vet.

Het binnenkrijgen van voldoende eiwitten is een probleem dat veel mensen die regelmatig tot veel sporten ervaren. Whey proteïne biedt een goed handvat om snel voldoende eiwitten binnen te krijgen. Whey wordt goed en gemakkelijk door de spieren opgenomen en stimuleert spieropbouw, spierbehoud en spierherstel.

De beste kwaliteit proteïnes zijn rijk aan voedingsstoffen en bevatten geen schadelijke ingrediënten.